Sider

søndag den 4. marts 2012

Lidt nørkelri´er fra sofaen

I aften fik jeg hæklet flere kyllinger (se tidligere indlæg, hvor der er link til dem, uden opskrift) Jeg har ikke nogen opskrift, har blot talt mig frem ud fra billeder.


Jeg fik også lavet en lille pung til Asta, selv om man gerne vil være stor og "voksen" så er der altså noget der ikke behøver at eksistere (mens) hvilket jeg godt kan følge hende i. Hun har nu fået så hun kan "skjule" det lidt når hun skal bruge "det" i skolen. Skriver lige en lille DIY på den, der er sikkert mange der kan den i forvejen, jeg har den fra min farmor.
DIY
Fra midten hækles en firkant.
5 lm lukkes til en ring med 1 km.
1.omg: 2 lm ( regnes for 1 stgm), om ringen hækles 2 stgm, 2 lm, *3 stgm, 2 lm, gent fra * 2 gange til, denne og følgende omg sluttes med 1 km i lm fra omg. begyndelse.
2. omg: 2 lm, 2 stgm i stgm på frg.-omg, *om lm-buen 2 stgm 2 lm og 2 stgm, 3 stgm i stgm, gent fra * , slut omg med 2 stgm 2 lm og2 stgm om den sidst lm-bue.
3. omg. og alle følgende omg til du har den størrelse du vil have: 2 lm, hækl 1 stgm i hver stgm og om hver lm-bue i hver af de 4 hjørner 2 stgm og 2 lm og 2 stgm

Jeg laver to stk. Hækler dem sammen med fm og laver en løkke til knappen.

7 kommentarer:

  1. hvor er de fine dine kyllinger:-)

    SvarSlet
  2. Flotte kyllinger, flot resultat uden opskrift, bare jeg kunne det.

    SvarSlet
  3. De er rigtig søde :)
    Og sikken nogle flotte kander (Jeg er vild med kander) I baggrunden kan jeg lige skimte et par kaniner (Et af mine gamle design, tror jeg fra H.V. ?) Knus

    SvarSlet
  4. tak skal i have:-)

    Gitte...... det er korrekt de er fra HV:-)

    SvarSlet
  5. Hej Helle Jescika,
    Tusind tak for din inspiration, jeg har fået hæklet mig 4 fine påskekyllinger ud fra dine billeder, se dem her hvis du har lyst: http://candselv.blogspot.com/2012/03/hklede-paskekyllinger.html

    Hilsen Didde

    SvarSlet
  6. Hej Didde.

    Dejligt at du fik lyst til at prøve

    SvarSlet